
حبیب اله میثاقی
رییس

سیدجعفر علی اصغرپور
دبیر

مبین خورشیدی

رضا امیری

مصطفی دامادیه

محمد زیبایی
کمیسیون حل اختلاف و رسیدگی به شکایات:
این کمیسیون یکی از کمیسیونهای اصلی اتحادیه بوده و وظیفه آن رسیدگی به شکایات واصله میباشد. این شکایات میتوانند به صورت مستقل به اتحادیه وارد شده و یا از سایر مراجع نظیر بازرسی اصناف، رسیدگی به تخلفات صنفی سازمان بازرگانی، دادگستری و … به اتحادیه ارجاع داده شده باشد. رسیدگی به دعوای ارائه شده از سوی ارگانها، سازمانها و یا مردم، ارائه پیش لیست اعضاء فعال و غیر فعال (در حال انجام)، پیشنهاد و پیگیری جهت تهیه بانک اطلاعات نرم افزاری به منظور ثبت گزارشات واصله (با همکاری کمیسیون حل اختلاف) و حضور اعضاءکمیسیون جهت رسیدگی به پرونده های واصله جهت تسریع در پروندههای حل اختلاف میباشد.
وظایف حل اختلاف و رسیدگی به شکایات:
رسيدگی به اختلافات صنفی افراد صنفی و صلح و سازش بين آنان می باشدکه از طریق اتحادیه به کميسيون ارجاع میگردد.
ترتيب رسيدگی درکميسيون حل اختلاف:
١- شکایت افراد صنفی باید در دفتر اتحادیه ثبت و حسب نوبت در دستور کار کميسيون قرار گيرد، کميسيون موظف است حداکثر ظرف مدت یک ھفته به شکایات رسيدگی و نظر خود را به اتحادیه برای اقدام قانونی اعلام نماید.
٢- در ھر مورد اعضای کميسيون پس از طرح موضوع و استماع نظرات طرفين و بررسی مستندات ارائه شده، نظر خود را اعلام خواھند نمود و در صورت عدم حصول سازش بين طرفين به صدور نظریه مبادرت خواھد شد.
٣- چنانچه در جریان رسيدگی کميسيون به اختلافات مطروحه صنفی تخلفاتی احراز گردد، حسب مورد به ترتيب مقرر در قانون و مقررات نظام صنفی اقدام خواھد شد.
تبصره: چنانچه عضو اتحادیه کشوری به نظر اتحادیه اتاق ایران معترض باشد می تواند ظرف مدت بيست روز پس از زمان ابلاغ، اعتراض خود را به دبيرخانه ھيات عالی نظارت منعکس نماید. دبيرخانه موظف است برابر مقررات به موضوع رسيدگی نماید.